Jdi na obsah Jdi na menu

Soustředění mladých hasičů 2023

Ve dnech 7. srpna – 13. srpna proběhl již třetí ročník soustředění našich mladých hasičů. Bohužel počasí nám úplně nepřálo, a tak svoje zázemí mělo soustředění, díky starostovi obce, v obecním sále.

První den (7. srpna) dopoledne se děti nastěhovali do sálu, po úvodním slovu vedoucích a organizačních věcí, co se týká průběhu dnů, denního režimu soustředění. Poslední věcí bylo rozdělení děti do dvou oddílů – každý oddíl dostal svoji barvu kšiltovek. Oddíly si následně vymysleli název a vytvořili oddílové vlajky. K obědu si děti pochutnaly na kuřecím plátku se šťouchanými brambory. Po poledním klidu si zahrály různé hry a k večeři si každý oddíl vytvořil svoji bramboračku. Děti zavedly tradici večerní filmové projekce, která trvala celý týden.

Druhý den (8. srpna) začal budíčkem, ranní hygienou, rozcvičkou a pořádnou snídaní. Dopoledne se děti procvičovaly v poznávání přírody a topografických a turistických značek. Po výborném obědě (omáčka s rýží), kdy si děti i třikrát přidávaly, následoval odpočinek s plnými břichy. Odpoledne jsem se vydali na Knižskou skálu, po návratu děti trénovaly ještě značky a záchranářskou uličku. Večer se děti posilnily tousty a pustily si pohádku na dobrou noc.

Třetí den  (9. srpna) si děti trošku přispaly, jelikož počasí nebylo úplně nejlepší. Následně se nasnídaly a daly se do pořádného úklidu. Dopoledne jsme strávili s evakuačním zavazadlem, kde se děti učily co to je, k čemu to slouží a co do tohoto zavazadla patří a nepatří. Oběd, kuře na paprice s houskovým knedlíkem, dětem opravdu chutnal. Dále se děti zabavily osvědčenými hrami - vlk, zajíc a zelí a židličková. Po obědě si děti odpočinuly a dostatečně se vyblbly na dětském hřišti. Následně jsme si probrali zdravovědu – způsoby ošetření různých zranění, ohňový trojúhelník a tísňová volání z nového ZHVB. K večeři nejstarší členky oddílů připravily výborné palačinky. Den zakončen jak jinak, než filmovou projekcí.

Čtvrtý den (10. srpna) jsme s dětmi vyrazili do Zoologické a botanické zahrady města Plzeň a Dinoparku ZOO Plzeň. Na cestu jsme vyrazili auty ze Střížovic do Blovic, dále jsme pokračovali vlakem do Plzně na hlavní nádraží, poté k ZOO tramvají. Děti si prohlédly zvířata, vyzkoušely všechny hrací prvky, které našly, dali jsme si oběd (smažák a hranolky) a zmrzlinu. Po dlouhém dni jsme se unaveni přesunuli ke vláčku, který nás odvezl na náměstí Republiky. Pěšky jsme následně došly na nádraží a jeli jsme zpět domů. K večeři si děti daly párek v rohlíku a opět nesměl chybět film.

Pátý den (11. srpna) jsme dopoledne oslavili Verunky 4. narozeniny, které měla předchozí den, pořádnou oslavou, následoval oběd v podobě špaget, poté si děti, po oddílech, připravily úkoly na stopovačku pro druhý oddíl. Po poledním klidu jsme se vydali na koupaliště, kde jsme si zahráli různé hry, ale hlavně si děti zkusily střelbu ze vzduchovky, přelez přes lano a vázání nových uzlů. K večeru si každý oddíl vylosoval jednu dráhu stopovačky a tu si prošel a připravil, následně si dráhy tyto dva oddíly prohodily. K večeři si daly tousty a u filmu, unavené děti, spokojeně usnuly.

Šestý den (12. srpna) jsme s dětmi opakovaly úkoly na všech stanovištích na odpolední závod požárnické všestrannosti a brannosti (ZHVB). K obědu jsme si dali výborné rizoto, poté jsme vyrazili na koupaliště, kde si děti zopakovaly uzle, střelbu ze vzduchovky a přelez přes lano. Nakonec se rozdělily do oddílů a vyzkoušely si celý závod ZHVB se všemi úkoly. Po příchodu do sálu jsme se připravili na opékání buřtů a celý den jsme museli zakončit filmovou projekcí s popkornem.

Závěrečný den (13. srpna) našeho soustředění proběhl již ve znamení úklidu a přípravy na odchod a odjezd domů. Děti se nasnídaly, dojedly zbytky, pobalily věci, uklidily, daly si kuřecí řízek s bramborem a následovalo předání pamětních listů, sladkých odměn pro naše "táborníky" a vyhodnocení oddílů.

Děkujeme všem za pomoc při přípravě a průběhu soustředění, maminkám za svačiny, starostovi obce Vladimiru Plicovi za poskytnutí azylu a velké poděkování patří Markétě Fajfrlíkové za výborné obědy a Petru Turzovi za zajištění uzenin.